| Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 | |
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Auteur | Message |
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Joseph Ancien
Messages : 369 Date d'inscription : 31/03/2009
| Sujet: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Lun 28 Avr - 13:59 | |
| Qui est up pour Samedi 3?
Si pas possible Vendredi 2 est possible en solution de repli! | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Lun 28 Avr - 19:04 | |
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Olivier Ancien
Messages : 737 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Mar 29 Avr - 18:31 | |
| Même chose, dispo pour les deux dates (on commence vendredi soir et on finit dans la nuit de samedi a dimanche c est ca ?) | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Mar 29 Avr - 18:38 | |
| comme dans notre jeunesse débridée !! | |
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Robin Vétéran
Messages : 259 Date d'inscription : 28/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Mar 29 Avr - 20:01 | |
| Dispo aussi mais qu'un soir. Il ne faut pas abuser des bonnes choses | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Mar 29 Avr - 20:56 | |
| Le samedi m'a l'air plus adapté surtout pour ramz. On peut commencer plus tôt pour faire une bonne avancée | |
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Nemrod Vétéran
Messages : 241 Date d'inscription : 30/09/2012
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Mar 29 Avr - 21:28 | |
| Je prefere effectivement le samedi mais ne choisissez pas ce jour juste pour moi !
Encore un full groupe ou presque ! Eh bé ... | |
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Dago Ancien
Messages : 536 Date d'inscription : 28/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Mar 29 Avr - 22:55 | |
| Ça devrait être jouable, je confirme demain | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Jeu 1 Mai - 14:36 | |
| Alex aimerait commencer tot, vers les 15h, pour bien avancer et finir tot. Ne pouvant laisser ma pauvre femme seule face à nos 2 monstres et aux biberons et couches qui vont avec, je vous propose de venir à la maison.
Dernière édition par Vincent le Ven 2 Mai - 10:36, édité 1 fois | |
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Robin Vétéran
Messages : 259 Date d'inscription : 28/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Ven 2 Mai - 8:14 | |
| Je ne pourrai pas être la a 15h. Au mieux en fin d après-midi ou début de soirée. | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Ven 2 Mai - 10:36 | |
| je pourrai te recuperer au champs de course si ça t arrange. je pense que le debut à 15h est ambitieux. le temps de se mettre en place, de refaire le point et de parler d'autre chose, tu ne devrais pas rater trop de trucs | |
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Nemrod Vétéran
Messages : 241 Date d'inscription : 30/09/2012
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Ven 2 Mai - 22:16 | |
| La derniere fois on a passé toute la soirée a tabasser une bande de truands a poil ! J'espere sincerement que l'on va avancer un peu ce coup ci ! Si c'est pour passer une nouvelle soirée a piquer la jambe de bois d'un orc manchot , borgne et retraité de surcroit , bof ... Va falloir donner un coup de collier !!! | |
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Dago Ancien
Messages : 536 Date d'inscription : 28/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Ven 2 Mai - 22:49 | |
| Salut! Peu de chance d'être la à 15 aussi... j'avais oublié le détail anniversaire de mon père! Donc ce sera plutôt fin d'après midi .. | |
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Robin Vétéran
Messages : 259 Date d'inscription : 28/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Sam 3 Mai - 1:00 | |
| Ouais c sérieux la... On joue ! J'ai un nom avec des k et des g moi.. Je suis pas la pour blaguer | |
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Olivier Ancien
Messages : 737 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Sam 3 Mai - 2:53 | |
| t as deja tes bottes d elfe Garkagakk ? | |
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Nemrod Vétéran
Messages : 241 Date d'inscription : 30/09/2012
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Sam 3 Mai - 6:12 | |
| Mon pauvre Mordak , c'est Gardakan le nom que tu cherches !!! Le gars qui connait meme pas ses classiques , tsss .... | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Sam 3 Mai - 9:58 | |
| En tout cas je prends le 1 et tour de garde et je dors dos collé au mur !!! | |
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Joseph Ancien
Messages : 369 Date d'inscription : 31/03/2009
| Sujet: Liste des batiments Dim 4 Mai - 12:42 | |
| Academy (52 BP): An institution of higher learning that can focus on any area of knowledge or education, including magic. Halves cost of Caster’s Tower, Library, and Magic Shop in same city; 3 minor items, 2 medium items; Economy +2, Loyalty +2.
Alchemist (18 BP; must be adjacent to 1 house): The laboratory and home of a creator of potions, poisons, and alchemical items. City base value +1,000 gp; 1 minor item; Economy +1.
Arena (40 BP): A large public structure for competitions, demonstrations, team sports, or bloodsports. Halves cost of Garrison or Theater in same city; halves Consumption increase penalty for festival edicts; Stability +4; limit one per city.
Barracks (12 BP): A building to house city guards, militia, and military forces. Defense Modifier +2; Unrest –1.
Black Market (50 BP; must be adjacent to 2 houses): A number of shops with secret and usually illegal or dangerous wares. City base value +2,000; 2 minor items, 1 medium item, 1 major item; Economy +2, Stability +1; Unrest +1.
Brewery (6 BP): A building for beermaking, winemaking, or similar use. Loyalty +1, Stability +1.
Brothel (4 BP; must be adjacent to 1 house): A place to pay for companionship of any sort. Economy +1, Loyalty +2; Unrest +1.
Caster’s Tower (30 BP): The home and laboratory for a spellcaster. 3 minor items, 2 medium items; Economy +1, Loyalty +1.
Castle (54 BP): The home of the city’s leader or the heart of its defenses. Halves cost of Noble Villa or Town Hall in same city; Economy +2, Loyalty +2, Stability +2; Defense Modifier +8; Unrest –4; limit one per city.
Cathedral (58 BP): The focal point of the city’s religion and spiritual leadership. Halves cost of Temple or Academy in same city; halves Consumption increase penalty for promotion edicts; 3 minor items, 2 medium items; Loyalty +4; Unrest –4; limit one per city.
City Wall (8 BP): City walls do not occupy a city block— rather, purchasing a city wall fortifies one of a district’s four outer borders. A city wall cannot be built on a water border. Defense Modifier +4; Unrest –2.
Dump (4 BP): A centralized place to dispose of refuse. Loyalty +1, Stability +1.
Exotic Craftsman (10 BP; must be adjacent to 1 house): The workshop and home of an exotic craftsman, such as a creator of magic items, a tinker, a fireworks maker, or a glassblower. 1 minor item; Loyalty +1, Stability +1.
Garrison (28 BP): A large building to house armies, train guards, and recruit militia. Halves cost of City Wall, Granary, and Jail in same city; Loyalty +2, Stability +2; Unrest –2.
Granary (12 BP): A place to store grain and food. Loyalty +1, Stability +1.
Graveyard (4 BP): A plot of land to honor and bury the dead. Economy +1, Loyalty +1.
Guildhall (34 BP; must be adjacent to 1 house): A large building that serves as headquarters for a guild or similar organization. City base value +1,000 gp; halves cost of Pier, Stable, and Tradesman in same city; Economy +2, Loyalty +2.
Herbalist (10 BP; must be adjacent to 1 house): The workshop and home of a gardener, healer, poisoner, or creator of potions. 1 minor item; Loyalty +1, Stability +1.
House (3 BP): A number of mid-sized houses for citizens. Houses serve as prerequisites for many other buildings. The first house you build during any Improvement Phase does not count against the total number of buildings you can build during the phase. Unrest –1.
Inn (10 BP; must be adjacent to 1 house): A place for visitors to spend the night. City base value +500 gp; Economy +1, Loyalty +1.
Jail (14 BP): A fortified structure for housing criminals. Loyalty +2, Stability +2; Unrest –2.
Library (6 BP): A large building containing books, often presided over by a sage or other scholar. Economy +1, Loyalty +1.
Luxury Store (28 BP; must be adjacent to 1 house): A shop that specializes in expensive wares and luxuries. City base value +2,000 gp; 2 minor items; Economy +1.
Magic Shop (68 BP; must be adjacent to 2 houses): A shop that specializes in magic items and spells. City base value +2,000 gp; 4 minor items, 2 medium items, 1 major item; Economy +1.
Mansion (10 BP): A single huge manor housing a rich family and its servants. Stability +1.
Market (48 BP; must be adjacent to 2 houses): An open area for mercantile pursuits, traveling merchants, and bargain hunters. City base value +2,000 gp; halves cost of Black Market, Inn, and Shop in same city; 2 minor items; Economy +2, Stability +2.
Mill (6 BP; must be next to a water border): A building used to cut lumber or grind grain. Economy +1, Stability +1.
Monument (6 BP): A monument can be a statue of a city founder, a bell tower, a large tomb, or a public display of art. Loyalty +3; Unrest –1.
Noble Villa (24 BP): A sprawling manor with luxurious grounds that houses a noble. Halves cost of Exotic Craftsman, Luxury Store, and Mansion in same city; Economy +1, Loyalty +1, Stability +1.
Park (4 BP): A plot of land set aside for its natural beauty. Loyalty +1; Unrest –1.
Piers (16 BP; must be adjacent to a water border): Warehouses and workshops for docking ships and handling cargo and passengers. City base value +1,000 gp; +1 Economy, +1 Stability.
Shop (8 BP; must be adjacent to 1 house): A general store. City base value +500 gp; Economy +1.
Shrine (8 BP): A small shrine or similar holy site. 1 minor item; Loyalty +1; Unrest –1.
Smith (6 BP): An armor smith, blacksmith, or weapon smith. Economy +1, Stability +1.
Stable (10 BP; must be adjacent to 1 house): A structure for housing or selling horses and other mounts. City base value +500 gp; Economy +1, Loyalty +1.
Tannery (6 BP; cannot be adjacent to a house): A structure that prepares hides and leather. Economy +1, Stability +1.
Tavern (12 BP; must be adjacent to 1 house): An eatery or drinking establishment. City base value +500 gp; Economy +1, Loyalty +1.
Temple (32 BP): A large place of worship dedicated to a deity. Halves cost of Graveyard, Monument, and Shrine in same city; 2 minor items; Loyalty +2, Stability +2; Unrest –2.
Tenement (1 BP): A staggering number of low-rent, cheap housing units. Tenements count as houses for the purpose of fulfilling building requirements, but building too many tenements can increase a kingdom’s Unrest quickly. You can build a house over an existing tenement for 2 BP. Unrest +2.
Theater (24 BP): A venue for providing entertainment such as plays, operas, concerts, and the like. Halves cost of Brothel, Park, and Tavern in same city; Economy +2, Stability +2.
Town Hall (22 BP): A public venue for town meetings and repository for town records. Halves cost of Barracks, Dump, and Watchtower in same city; Economy +1, Loyalty +1, Stability +1.
Tradesman (10 BP; must be adjacent to 1 house): A shopfront for a tradesman, such as a baker, butcher, candle maker, cooper, or rope maker. City base value +500 gp; +1 Economy, +1 Stability.
Watchtower (6 BP): A tall structure that serves as a guard post and landmark. +1 Stability; +2 Defense Modifier; Unrest –1.
Waterfront (90 BP; must be adjacent to a water border): A port for arrival and departure when traveling by water, facilities for building ships, and a center of commerce. City base value +4,000 gp; 3 minor items, 2 medium items, 1 major item; halves cost of Guildhall and Market in same city, halves Loyalty penalty for tax edicts; Economy +4; limit one per city. | |
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Nemrod Vétéran
Messages : 241 Date d'inscription : 30/09/2012
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 14:06 | |
| Travaux lourds et prérequis pour d'autres travaux :
Castle 54 bp => Noble villa => Town hall
Cathedral 58 bp => Temple => Academy
Academy 52 bp => Caster 's tower => Magic shop => Library
Arena 40 bp => Garrison => Theater
Garrison 28 bp => City wall => granary => jail
Market 48 bp => Black market => inn => any shop
Temple 32 bp =>Graveyard => monument => shrine
Theater 24 bp => Brothel => park => tavern
Town hall 22 BP => barracks => dump => watchtower
Waterfront 90 bp => Guildhall => market
Dernière édition par Nemrod le Dim 4 Mai - 14:44, édité 1 fois | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 14:27 | |
| Merci Alex et ramz on va pouvoir s amuser ! | |
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Nemrod Vétéran
Messages : 241 Date d'inscription : 30/09/2012
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 14:46 | |
| Pas evident de construire les gros batiments pour faire des economies tout en construisant des maisons et des batiments generant des revenus ... Je te laisse le soin de reflechir a tout ça . | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 18:40 | |
| J'ai créé une section kingmaker pour eviter de surcharger le planning
Perso je suis pour qu'on construise selon nos envies et suivant une certaine logique plutôt que de faire au plus rentable. Un castle me semble un tres bon debut. En y ajoutant des éléments comme un graveyard ou/et un inn, au moins une house par exemple
Par contre, je ne comprend pas trop les prérequis que tu indiques Ramz. Par ex : Castle 54 bp => Noble villa => Town hall
ça indique qu'on a 1/2 prix sur les deux qui suivent quand tu as fait un castle ou qu'il faut en avoir fait un pour faire une noble villa ou un town hall ? Ou l'inverse que les deux doivent etre fait pour avoir 1 castle ? | |
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Nemrod Vétéran
Messages : 241 Date d'inscription : 30/09/2012
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 19:09 | |
| le chateau permet de construire la villa de noble et l'hotel de ville a moitie prix , etc ... Vu le cout d'un point de construction , ca vaut le coup d'optimiser et de reflechir aux futures depenses . Pour un master de jeux de strategie et gestion , je suis plutot surpris par ta ... nonchalance , dirons-nous . | |
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Robin Vétéran
Messages : 259 Date d'inscription : 28/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 19:23 | |
| Moi je veux.. Enfin j'aimerai market, black market, inn | |
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Vincent Vénérable
Messages : 1019 Date d'inscription : 26/03/2009
| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 Dim 4 Mai - 19:55 | |
| Je propose qu'on s'oriente vers l'Eco en priorité pour nous assurer des revenus pour développer d'avantage:
-Castle (27) Economy +2, Loyalty +2, Stability +2; Defense Modifier +8; Unrest –4. Pour avoir une base sure et prestigieuse -house (3). Prérequis pour des bâtiments à venir -mill (6) Economy +1, Stability +1. Pour avoir de la farine -smith (6) Economy +1, Stability +1. Pour que le frère de Raghnar puisse nous équiper au mieux -Dump (4) Loyalty +1, Stability +1. Pour rester au propre. Alex prposait un tout à l'égout en équivalence je crois.
Soit 46 pts de pc
Il nous reste 4 pts (voir 5 si on change notre butin en pc), Je les utiliserais bien pour faire des fermes et des routes vers Oleg. Il faut voir le côut avec Alex.
Le Market est un peu cher mais on y arrivera, Rob. En attendant, on pourra faire un brothel plus facilement, pour patienter !
Dernière édition par Vincent le Dim 4 Mai - 22:30, édité 1 fois | |
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| Sujet: Re: Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 | |
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| Samedi 3 Mai=> Kingmaker chapter 2 | |
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